Robert Desnos/Seni O Kadar Düşledim Ki

seni o kadar düşledim ki, gerçekliğini kaybediyorsun artık.

bu sıcak tene dokunmaya, 

bu canım sese can veren dudakları

öpmeye kaldı mı zaman hala?


seni o kadar düşledim ki, gölgeni kucaklarken 

göğsümde kavuşmaya alışmış kollarım 

bedeninin şekline bürünemez belki de.

ve günlerce, yıllarca aklımdan çıkmayan,

bana hükmeden şeyin gerçek görüntüsü karşısında

bir gölge olacağım kuşkusuz.

ah şu duygusal denge.


seni o kadar düşledim ki, 

artık uyanmaya vaktim yok kesinlikle.

ayakta uyuyorum, göğsüm açık

hayatın ve aşkın ve senin tüm formlarına. 

sen, artık benim için önemli tek insan, 

önüme çıkan ilk dudak, ilk alından

daha zor dokunurdum

herhalde senin alnın ve dudaklarına.


seni o kadar düşledim ki, o kadar

yürüdüm, konuştum, yattım ki hayaletinle

bana tek kalan,

hayaletler arasında hayalet

ve hayatının güneş saati etrafında

neşeyle dolanan, dolanacak gölgeden

yüz kat daha gölge

olmaktır belki de.